donderdag 14 januari 2010

jay reatard

Het begon zo lekker vandaag. Wakker worden om een uur of elf, half twaalf. Met geluiden om me heen van een rommelende vrouw achter de pc en die langzaam wegsterven omdat ze verdwijnt naar de (vegan)bakker om een heerlijk brood te halen… Die heeft ze overigens nodig voor haar catering… de andere hapjes heb ik al de dag daarvoor kunnen proeven.

Ik verleg mijn rug om het kwartier en onze witte duivel van Kos ligt gewillig tussen m’n benen en draait op mijn tempo mee. Tegen de tijd dat mijn wekker om een uur of half een begint te schreeuwen komt ze vloekend binnen… het brood is besteld voor de dag daarvoor, wat nogal raar is, want dat is de dag dat ze het bestelde???

Maar goed laten we tot het puntje gaan…

Ik heb heerlijk op de bank gelegen… een beetje voetbal kijken en toen m’n ouders belde dat ze wat later kwamen heb ik ook nog lekker snooker aangezet. En snooker vind ik heerlijk om te kijken niet alleen omdat het een vrij moeilijke (ehm??) sport is maar ook omdat ik dan langzaam aan weer een tukkie kan doen. Langzaam wegvallen in dagdromen en rare fantasien en wie weet teksten…

Het spijt me voor de mensen die werken maar dit is echt mijn beste manier van werken. Zorgen dat je in een staat van halve slaap en droom komt en daar je voordeel mee doen… Ok je moet niet geheel wegvallen, maar de beste films heb achter mijn ogen gezien… de beste teksten maak ik in een staat van totale amorphie… uiteraard kan dat door drank of welk middel dan ook bereikt worden, maar de slaap en droom maakt je waar.

Ok nu dus niet dat lijkt me duidelijk, ik ben nu kennelijk te wakker?

Ik heb een pizza in de oven gedouwd (een halve: meer is niet nodig ik haat eten soms!) en ben naar voetbal gegaan… Erg slecht gespeeld, bla bla bla etc, maar toch ook na die tijd lekker geklets… mijn vriend frommel was er niet, maar dat gebeurd wel eens, zeker met z’n rug (en mijn zelfbedachte reden daarvoor ;) Ik heb een paar keer in de rookruimte gestaan en daar het een en ander uitgelegd over godsdienst en de verscheidene gedachtes daarover, maar probeer maar eens duidelijk te zijn tegen mensen die A: de taal slecht spreken en B: toch een vast vertrouwen hebben in een God)

Daarna heerlijk met een muts op m’n kop en over mijn ogen door de kou naar huis gefietst en ontzettend actief de deur van mijn huis open gegooid en ik wilde snelle muziek…

Ik doe de pc aan en vraag mijn beste frommel waarom ie er niet was: rugpijn!
Ok? Prima… dat ken gebeure he… en de tweede bericht was Jaf Reatard is dood volgens de meeste mensen op het www:

???

dat meen je niet? En ja dat meende ie wel…
GODVERDOMME!!! En ik wilde juist de plaat van m luisteren: Of het nou gelijktijdig was dat ik de geweldige plaat “blood visions” wilde opzetten is niet meer te achterhalen, maar ik had wel heel heel veel zin in die energie van de plaat…

Waar het dus na al dit omslachtige gebrabbel om gaat is dit: Jay is dood!!!

Ik weet de ontelbare keren dat ik zijn platen opzette en ging afwassen… Soms met een biertje op, maar zeker niet altijd, maar wel altijd zo heerlijk opgefokt dat ik regelmatig een glas heb stukgeslagen op de rand van de wasbak, terwijl ik dacht dat ik de maat en wat al dan niet meer aan het slaan was met de afwasborstel!

Een geweldig muzikant is dood! En ik heb ‘m maar een keer kunnen zien!!! GODVERDOMME!!!

Door dit lange stuk blijkt wel weer dat ik iets moois wilde zeggen over hem, maar dat kan ik niet: Ik draai erom heen, het lijkt me nog niet te lukken om werkelijk iets te zeggen, maar dat maakt niet uit ik zet gewoon nog een keer “blood visions” op…

Het enige wat me op dit moment nog gelukkig zou kunnen maken is dat JPB valt en dat onze goede vriend Wilders de doodstraf krijgt (oog om oog tand om tand is toch zijn idee) ja enig geluk ken ik wel gebruiken…


http://www.youtube.com/watch?v=dG65eqfg6bc

Geen opmerkingen: