donderdag 12 februari 2009

jahwe op bezoek

Op een of andere manier heb ik zondag afgesproken met wat jehovagetuigen. Misschien was dat in mn vorige blok al te lezen. Dus morgen om 14.00 uur staan ze weer voor m'n deur. De wc moet nog gedaan worden, net als de afwas... Ze moeten wel een lekker koppie koffie of thee kenne krijge enne... een beetje skoon skijte.

Het klinkt stom maar ik heb er zin in. Ik zag de dame in kwestie zondag wat haperig citeren uit het boek daniel dus die moet ik vanavond nog even doorlezen. Vooralsnog blijkt onze daniel in kwestie nogal magische dromen te kunnen uitleggen en zelfs de droom kunnen raden van de heerser nebukadnesar.

De daniel (de latere koning van het verenigd jodenrijk) is gekidnapt samen met (een boel) andere joden en moet goed opgeleid de tiran nebukadnesar raad geven. En dat doet hij dan ook. Wat mij opvalt in de eerste twee pagina's van dat boek is dat deze daniel flink collaboreert met een buitenlandse indringer annex dictator. MMM. Dat is dus de grote koning daniel... Die van de joden en van de christenen.. (Van de christenen omdat hij dingen ziet in een Visioen (ahum) waaruit blijkt (later dus) dat jezus de rechtmatige koning van het hemelse rijk is en, en... naja... u voelt wel, stof die mensen eeuwenlang heeft verdeeld, maar ondertussen niet meer is dan een slecht verteld sprookje. Of is legende een beter woord?

Vanavond dus niet te veel zuipen en de stof een beetje eigen maken, want ik heb morgen een hoop uit te leggen... Je krijgt niet elke dag de kans zwaar gelovigen te bekeren tot het nihilisme, atheisme of voor mijn part de agnostische overtuiging. En als het moet kan ik altijd nog een rondleiding geven in mijn wc. Daar waar van elke overtuiging wel een beeld te vinden is: Leuke iconen van het katholicisme, verschillende kaarten met goden uit het hindoeisme, overtuigende foto's uit het dierenrijk, dode soldaten van het nazisme, lappedag foto's van het alcoholisme en uiteraard de kleine plaatjes van neukende oude grieken die het sexisme weer een heel andere dimensie geven...

Maar zover is het nog niet. Eerst ff lezen wat de bijbel zegt en dat weerleggen. Het zal een zware strijd worden die ik zal verliezen... Maar het pad tot bekering is nodig en desnoods te volgen in martelaarschap. Mijn geloof is sterk en ik voel de alomtegenwoordigheid niet in mij en dat zal mij sterken...

2 opmerkingen:

begt zei

en dan geloof je dus nog in futurisme ook!
Bekeren kun je leren!!

tkorsel zei

niet meer. ze zijn niet op komen dagen.