vrijdag 20 november 2009

ik zat eens te denken

Ik las gister een blog van een vriend van mij. De vraag: “Kort maar krachtig! Nummers die mooie langere titels van album en nummer vragen…” En vandaag luisterde ik naar wat muziek en toen kwam bij mij in een keer de vraag op: “Wat is de mooiste openingszin van een nummer…” Maakt niet uit of het een verantwoorde artiest of niet is… maar gewoon een openingszin waarvan je gelijk denkt dit nummer is een nummer waar ik van houd! Dit is een nummer wat me pakt (en of dat werkelijk zo is, doet niet terzake)…

Wat ik bedoel te zeggen is, (zonder bla bla), wat is de mooiste (openings-) zin van een nummer!!!

Ik zelf heb bijvoorbeeld heel veel met: “ain’t found a way to kill me yet, eyes burn with stingin’ sweat” van alice in chains – rooster… Waarom? Geen idee… maar dat maakt niet uit…

Dus als er mensen zijn die dit lezen (0) dan merk ik het wel… Zo ja dan heb ik gelijk weer mooie muziek (hopelijk) te downloaden en kan ik bekijken en voelen waar de schoonheid zich bevind…

6 opmerkingen:

Frommel zei

"The day everything became nothing, I was standing underneath a streetlight, wishing I had a
cigarette." Uit The Day Everything Became Nothing van No Means No.

Al is er een nog mooier stukje tekst in dat nummer en dat is:

"I couldn't remember my name, so I
called myself Bob. It's weird being a Bob, but I'll get used to it. I have to.

begt zei

"Three to one, nine to five
no one here gets out alive"
(The doors)

"I've been waiting for a guide to come and take me by the hand"
(Joy division)

"Let's dance, put on your red shoes and dance the blues"

voorraad is onuitputtelijk..

begt zei

"There she was just-a-walkin'down the street,
singing doo-wah-diddy-diddy-dum-diddy-do"

ook mooi!

tkorsel zei

"In a bar johnny drinks, johnny drinks, johnny walker, 'till he runs up a bill he can't pay" van carter usm
en ja (@begt)de voorraad is idd onuitputtelijk, maar toch niet al te makkelijk vin ik zelf het moet toch wel iets zijn waarvan je gelijk weet welk nr 't is en (@ frommel) die tweede is erg mooi ja...

tkorsel zei

You gonna have to step over my dead body, before you even walk out that door...

begt zei

"Inflammable material,
flying in my head"

(word ik nog altijd prettig opgefokt van, als die song opstart)

"daar waren twee monniken,
hans en joop,
in een klooster op een heuvel,
die verdeden hun tijd,
en dat was een hoop,
met sigaren, wijn en gekeuvel".


niet rocknroll, wel mooi!